niedziela, 10 stycznia 2016

Trendy we wnętrzach na 2016 rok

Początek roku, nowe wyzwania, nowe projekty, nowe pomysły. Wszystko niby jasne, łatwe i przyjemne:) Przeglądam czasopisma, strony internetowe, mnóstwo ciekawych stylizacji i artykułów. Uwielbiam swoja pracę, mogę bez końca czytać  uczyć się i tworzyć...
Przygotowując się do nowych projektów, nowych prac, a także zmian w swoich wnętrzach w związku ze zbliżającą  się wiosną, przejrzałam już sporo czasopism, stron i przeczytałam kilka artykułów na temat nadchodzących trendów na rok 2016.
W celu uporządkowania i zebrania wszystkiego w jednym miejscu, zarówno dla siebie jak i dla Was Moi Drodzy ( może komuś się te informacje przydadzą) zebrałam informacje o nadchodzących trendach wnętrzarskich na najbliższy rok.

I tak, z pewnością większość trendów  na rok obecny to kontynuacja tego co mocno zadomowiło się w roku 2015, a więc beton, industrialne meble, drewno, pozostanie na topie marmur, który zagościł z dużym powodzeniem we wnętrzach w ubiegłym roku. 
Nadal modne będą pastele i otwarte przestrzenie, ze stylów dominować będzie nadal styl skandynawski, który  jak się okazuje jest ponadczasowy, a dzięki swojej prostocie stanowi doskonały punkt wyjścia do tworzenia własnych indywidualnych wnętrz. 
Choć eksperci od wnętrz i projektanci wymieniają wiele tendencji które mają zdominować rynek wnętrzarski to z pewnością można wyróżnić kilka które przewijają się najczęściej w rożnych artykułach i czasopismach:)

I tak królować będą we wnętrzach roku 2016:

1. AKSAMIT I WELUR - ich nasycone barwy i miękkość nadają wnętrzom przytulności, elegancji i luksusu. Ocieplą nie jedno wnętrze, nadadzą mu charakteru i swoistego klimatu.


http://www.elle.pl/s/elle-deco-wnetrza/trendy-we-wnetrzach-jesien-zima-2015-2016/photo/trendy-we-wnetrzach-jesien-zima-2015-2016-fot-mat-pras-bliss










                                        
 2. MARMUR - jego zastosowanie jest wszechstronne,  będzie używany zarówno jako wykończenie ścian, blatów kuchennych, blatów stołów i konsoli, ale będzie a w zasadzie już jest elementem ozdobnym i wykończeniowym wielu akcesorii dekoracyjnych i użytkowych. 
                   
https://myhome.pl/blog/marmur-w-kuchni-galeria-aranzacji/

3. DREWNO - jest już wszechobecne. To materiał który ma wszechstronne i wszechobecne zastosowanie. Dziś jest materiałem z którego robi się już niemalże wszystko. Drewno to nie tylko podłogi czy meble, ale również elementy dekoracyjne. Sprawdza się w każdym stylu, ociepla i neutralizuje każdy rodzaj wnętrza. Jest piękne samo w sobie, a jako element wykończeniowy potrafi zdziałać cuda. Drewno, niezależnie w jaki sposób jest wykorzystane zawsze wywołuje przyjazne i dobre skojarzenia.


http://www.homebook.pl/inspiracje/salon/216250_-salon-styl-skandynawski

4. ROBÓTKI NA DRUTACH - to hit powtarzający się już od kilku sezonów, ale nic nie zapowiada aby miał się skończyć. Dziergane poduszki, pufy, dywany, chodniki, pledy i koce. To trend który miękko wpisuje się w każde wnętrza i nadaje mu przytulności i ciepła. 

http://stylowi.pl/11249185
5. KRATA - mile widziany wariant we wnętrzach w 2016 roku i to nie tylko szkocka. Może występować we wszystkich kombinacjach kolorystycznych. Pojawia się na dywanach, obiciach mebli, poduchach, tapetach, obrusach.


www.zuhairah.com
6. ZIELENIE, PAPROCIE, FISKUSY - to trend na nadchodzący rok który przypadł mi do gustu wyjątkowo. Uwielbiam roślinność, naturalność, lubię gdy to co zewnętrzne łączy się z wnętrzem. Dlatego ten motyw urzekł mnie wyjątkowo. A przeglądając ofertę wnętrzarską H&M nie mogłam oprzeć się jej urokowi i myślę, że w część cudownych tkanin z motywem roślinnym zaopatrzę się wkrótce i ja:)
http://www2.hm.com/pl_pl/dom/kampanie/6bj-earthy-emerald.html#section=1&item=3

http://www2.hm.com/pl_pl/dom/kampanie/6bj-earthy-emerald.html


7.  I WRESZCIE KOLORY - do łask wracają kobiece pastele i szarości. Będą na czasie pastelowe róże i niebieski, ale wciąż modny będzie granat i żółte dodatki. I tutaj oferta H&M nie zawiodła. Piękne poduszki, pledy i pościel wpasowują się w nadchodzące trendy doskonale. 
Nie zabraknie również złota, jako dodatków i elementów wykończeniowych, ozdobnych.







Bardzo  cieszę się z tego co będzie obowiązywało w trendach wnętrzarskich obecnego roku, ponieważ wszystkie są bliskie mojemu sercu. Tak więc mam nadzieję, że uda mi się stworzyć  w nadchodzącym roku nie jeden ciekawy projekt z użyciem najnowszych trendów . 

Żegnam  się dziś z Wami, jak zawsze dziękuję za obecność, komentarze i za to że po prostu jesteście. 
Miłego kolejnego styczniowego tygodnia:)
Do następnego razu...

36 komentarzy:

  1. Wygląda na to, że ten rok zapowiada się wnętrzarsko bardzo ciekawie :)
    Miłej niedzieli Kochana

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne podsumowanie. Mnie ciągle korci, żeby coś zmieniać w domu i... ciągle coś zmieniam. Wiadomo,że te zmiany muszą wychodić 'z serca', ale Twoje informacje będą bardzo cenne. Na pewno skorzystam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Trendy są tylko pomocą i jakąś wskazówką, ale wnętrza maja być odzwierciedleniem nas a nie trendów...też tak uważam:)
      Pozdrawiam Cię ciepło i serdecznie.

      Usuń
  3. Dla mnie drewno, roślinność i dziergane dodatki poproszę, kratce też nie powiem nie :)
    Ciekawa jestem Twoich tegorocznych projektów, że będzie pięknie to pewne.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drewno, rośliny i natura są ponadczasowe, nie muszą być trendami aby gościły w naszych wnętrzach:) Ale fajnie jest gdy są modne:)
      Projektów trochę się szykuje więc mam nadzieję, że będą ciekawe:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  4. Hm nie znoszę marmuru we wnętrzach, bynajmniej jak do tej pory :). Nie przepadam za welurem! Kratę już ostatnio polubiłam, za to bardzo lubię wszelkie robótki na drutach! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy coś dla siebie znajdzie:) A nawet jeśli nie ...to przecież nie musi:)
      Pozdrawiam Cię ciepło i serdecznie.

      Usuń
  5. Ten kolor akurat wpasował się w moje wnętrze, aktualnie poszykuję materiału na poduchy i koc:) Pozdrawiam cieplutko, Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to fajnie. Pastele i szarości prezentują się pięknie we wnętrzach tak więc warto spróbować:)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Trendy ciekawe, w tym roku planuję mały remont pokoju i ciężko mi się zdecydować na takie odważniejsze aranżacje. Tutaj to wszystko fajnie wygląda ...
    Pozdrawiam cieplutko-D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto próbować, poszukać fajnych inspiracji i zaryzykować:) Wnętrze to odzwierciedlenie naszej duszy, a duszę warto rozwijać:)
      Pozdrawiam ciepło i serdeczne.

      Usuń
  7. Bardzo fajnie zebrane trendy ,, w pigułce,, Wiele rzeczy w zgodzie z moimi preferencjami :) Drewno, żywa zieleń, dziergane dodatki, kolory też bardzo mi odpowiadają. Marmur tylko w niewielkich dodatkach, a krata troszkę obok mnie ;) Myślę, że jest taka dowolność i różnorodność, że każdy znajdzie coś dla siebie :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę:) Masz rację, że dowolność i różnorodność w trendach wnętrzarskich pozwala na kreatywne ich tworzenie i o to chodzi:)
      Ściskam i pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Bardzo fajny i inspirujący post :) Nowy rok zapowiada się ciekawie. Mnie najbardziej podoba się jak do tej pory złoto w dodatkach i dekoracjach. To prawda, że nastał wielki powrót marmuru. U mnie również post z cyklu trendy 2016 :)
    Miłej niedzieli :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak złoto w dodatkach ma swoje pięć minut i dobrze bo jest piękne:)
      Pozdrawiam Cię Aniu serdecznie.

      Usuń
  9. Każdy ten kolor, każde to wnętrze przypadło mi do gustu i odzwierciedla mój charakter.
    Jestem na TaK :)
    Miłej niedzieli!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ze wszystkich propozycji najbardziej spodobały mi się zielenie.
    Muszę tu zaznaczyć, że zielony to mój ulubiony kolor, który w moim domu odnajdziesz w różnych dodatkach, tkaninach, ozdobach, a nawet w kolorach ścian i oczywiście w roślinach. Pozostałe propozycje również nie są mi obojętne zwłaszcza różne robótki i dodatek drewna, który faktycznie ociepla mieszkanie. Życzę miłego wieczoru, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielony to piękny kolor, a ten butelkowy jest niezwykły. Ja również go bardzo lubię, a we wnętrzach najbardziej sprawdza się moim zdaniem w dodatkach i akcentach. Pozostałe trendy również są ciekawe, a najfajniejsze jet to że w można je zastosować naprawdę w bardzo różnoraki sposób:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie Moja Droga:)

      Usuń
  11. Ciekawy post :))No powiem szczerze, że ja też nie przepadam za marmurami, ale te zielenie mnie urzekły. Taki kolor nadziei i wiary na lepsze jurto. Ciekawie się ten NOWY ROK zapowiada. Pozdrawiam Ciepło i życzę miłej niedzielki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie ujęłaś cechy koloru zielonego:) Ja również mam nadzieję, że ten rok będzie wnętrzarsko ciekawy:)
      Pozdrawiam i ściskam Cię mocno:)

      Usuń
  12. Rośliny, butelkowa zieleń, drewno i kolorowe dodatki to mój plan na najbliższy rok :-) H&M faktycznie nie zawiódł - ja ostatnio robiłam u siebie zestawienie boho dodatków i widzę, że kilka elementów nam się powtarza :-) Pozdrawiam serdecznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak H&M ma bardzo ciekawą ofertę wnętrzarską na ten rok. Na prawdę sporo bym przeniosła do swoich wnętrz i nie tylko swoich...zobaczymy co z tego wyjdzie, czas pokarze:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  13. Drewno, welury, robótki to moje trendy w kolejności podobania się. Myślę zresztą, że nawet poszczególne elementy tych stylów można by ciekawie połączyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można połączyć, jak najbardziej i z pewnością wiele ciekawych projektów może w ten sposób powstać:)
      Pozdrawiam Cie ciepło:)

      Usuń
  14. Przepięknie jest u Ciebie, jestem pierwszy raz ale dodaję blog do ulubionych, bardzo inspirujesz a poza tym niesamowicie przytulnie jest u Ciebie, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rok 2016 będzie naprawdę ciekawy wnetrzarsko. Super się zapowiada. Ślę buziaki kochana i życzę miłego tygodnia Agatko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja mam taka nadzieję:) Ślę buziaki i również serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Nigdy nie gonię za trendami, ani obowiązującą modą więc dobrze wiedzieć, że sporą część z obecnych trendów mam można rzec na stałym wyposażeniu mojego m2 :) pozdrawiam C.aro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest fajne, nie dążyć za nowinkami, nowościami i trendami, tylko żyć po swojemu, a jak okaże się że coś co mamy z tych trendów już u siebie to fajnie:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  17. Myślę, że zapowiada się dla Ciebie ciekawy i pracowity rok. Mam swój styl i chyba już go nie zmienię, ale mam troje dzieci i każde z nich ma urządzone mieszkanie w innym stylu - u jednej córci króluje Laura Ashley,u drugiej mieszkanie urządzone jest w stylu skandynawskim, bardziej idzie w stronę ekologii, Syn natomiast ma wyszukany na wskroś nowoczesny styl. Bardzo dobrze czuję się w ich domach ,ale najchętniej wracam do siebie - pozdrawiam Agatko serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taka nadzieję że to będzie ciekawy i dobry rok:) I masz rację, że wszędzie jest dobrze, pięknie, ale najlepiej u siebie:) Tak być powinno !!!
      Pozdrawiam Cię ciepło i serdecznie.

      Usuń
  18. Lubię zielone akcenty w mieszkaniu.
    Ciekawe inpiracje, włóczkowe - słodkie, przytulne, ciepłe.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń