piątek, 3 stycznia 2014

Smacznego...

Zgodnie z tym co pisałam w pierwszym poście, będę od czasu do czasu dzielić się z Wami przepisami na smaczne i ciekawe (moim zadaniem) dania. Ponieważ lubię gotować, odpręża mnie to i daje radość, a szczególnie gdy patrzę jak moja rodzinka ze smakiem wcina i zachwyca się jedzonkiem...
Dziś przepis z książki "Okrasa kontra Pascal", którą dostałam przed Świętami w Lidlu za uzbierane punkty z dokonanych tam zakupów. Muszę przyznać, że bardzo udany prezent. Przepisy są ciekawe, inspirujące i dość łatwe w wykonaniu.



Tak więc dziś pierwszy przepis:

Kulebiak z łososiem 
(w moim wydaniu)



Składniki:
1 szklanka mleka,
500 g świeżego łososia,
125 g pieczarek,
1 cebula,
70 g ryżu,
1 pęczek natki pietruszki,
275 g ciasta francuskiego,
1 jajko,
sól świeżo mielona,
pieprz świeżo mielony,
1 opakowanie miksu sałat,
400 g śmietany 30%,
3 łyżki oliwy z oliwek extra virgin,
60 ml białego wina
( to są składniki podane dokładnie  z przepisu z książki, ja trochę je zmodyfikowałam według własnego uznania, np. nie dodawałam wina, ponieważ danie jadły dzieci)

Wykonanie
Cebulkę siekamy. Pieczarki myjemy i kroimy w półplasterki. 



Oliwę z oliwek rozgrzewamy na patelni, wrzucamy cebulę i smażymy do zeszklenia. Następnie dodajemy pieczarki, solimy i smażymy  często mieszając.



Do czystej miski wkładamy usmażoną cebulę i pieczarki, następnie ugotowany ryż. Pół pęczka natki pietruszki siekamy i dodajemy do ryżu, cebuli i pieczarek. Mieszamy.





Filety z łososia myjemy i osuszamy, wlewamy 1 szklankę mleka do garnka, dodajemy pieprz i rybę.




Gotujemy mniej więcej 5 minut na wolnym ogniu. Następnie wyciągamy łososia z mleka (łosoś nie jest do końca  ścięty) Oddzielamy mięso od skóry, skórę wyrzucamy. Małe kawałki mięsa łososia wrzucamy do miski z ryżem. Delikatnie mieszamy, całość doprawiamy solą i pieprzem. Ponownie mieszamy.
Blachę wykładamy papierem pergaminowym (do pieczenia) Ciasto francuskie (rozmrożone)  kroimy wzdłuż tak, żeby jeden płat był szerszy od drugiego. Mniejszy płat ciasta kładziemy na blachę, nakłuwamy widelcem, nakładamy farsz z miski, zostawiając ok. 1,5 cm wolnego brzegu ciasta. W czystej misce mieszamy żółtko z odrobiną wody. Smarujemy brzeg ciasta jajkiem.


Całość przykrywamy drugim płatem ciasta (tym większym), 
dokładnie dociskamy brzegi ciasta. Całość smarujemy pozostałym żółtkiem, na samym wierzchu wyciskamy wzorek widelcem.



Wkładamy do rozgrzanego piekarnika na mniej więcej 30 min (ja piekłam w temp 180 w termoobiegu)



 I oto efekt końcowy



smacznego!!!
Mojej rodzince smakowało bardzo:):):)

W przepisie jest jeszcze sos:
wino i śmietanę wlewamy na patelnię, dodajemy sól, pieprz, redukujemy sos na patelni. Dodajemy 0,5 pęczka posiekanej pietruszki.

A i jeszcze jak podawać (bardzo ważne)

Wyciągamy kulebiak z pieca, przekrawamy na pól, następnie kroimy na mniejsze kawałki. Na talerz wykładamy niewielką ilość miksu sałat, polewamy oliwą z oliwek. Kawałki kulebiaka kładziemy na sałatę. Sos przelewamy do sosjerki, kawałki kulebiaka dekorujemy według uznania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz